cathja

Alla inlägg under november 2012

Av Cathja - 6 november 2012 13:40

Sitter og blar i katalogen til A'vera, s 32 og 33.
Har kommet nye spa-produkter siden jeg holdt på med dette:-)
Her er det mye jeg bare må prøve:-)

Art 500 Spa of Love
Lavendel sett med
Bade(dødehavs)salt, dusjgele og bodylotion.

Finnes i flere dufter, men jeg elsker lavendel:-)
Tror jeg må bestille en førjulsjulegave til meg selv:-)

Leveres i gavepakning om den skal gis bort :-)
Kan ikke sammenlignes med billige gavepakninger du får kjøpt i klesbutikker mot jul. Dette er kvalitet!

Av Cathja - 5 november 2012 17:57

Da kjører vi igang med fullt program Tirsdag 20 nov 2012.

Jentefrokost kl 09.00 hos meg.

Jeg lager enkel frokost og så koser vi oss med litt pleie og behandling.

De som begynner på jobb kl 12.00 rekker det :-)


Vi skal rense hud, prøve peelingmaske og smøre godt :-)

Så skal vi ta en juicekompress på nakke/skuldre for å se hvor muskelknutene sitter :-)

Smøre inn knutepunktene med sportstift.


Må vite om du kommer så jeg lager riktig mengde mat.

Så fortsetter vi samme dag med:

Jentekveld hos meg :-)
Tirsdag 20 november kl 19.00

Max 10 stk

Vi skal rense hud, prøve peelingmaske og smøre godt :-)

Så skal vi ta en juicekompress på nakke/skuldre for å se hvor muskelknutene sitter :-)

Smøre inn knutepunktene med sportstift og innimellom alt dette drikker vi gløgg og spiser pepperkaker:-)

Kommer du?


PÅMELDING PÅ SMS TIL 070 377 2590 SENEST 18 NOV.

 

Av Cathja - 5 november 2012 17:03

og nå er tiden inne for å gi ansiktshuden en gjennomgang..


Denne tiden er perfekt for ansiktsbehandlinger, ikke for mye sol og ikke for kaldt  


Dr. Melumad laget for mange år siden en ansiktspeeling som er mild men effektiv og perfekt for denne årstiden vi kaller høst.

Nå er tiden for å kose seg inne med en ansiktsmaske 1 til 2 ganger i uka.

Med levende lys og god musikk eller en film og ett glass vin   


* Start med å rense huden for sminke og støv fra en lang dag.

Enzymatic Peeling Maske er utrolig drøy, mild men effektiv for å fjerne døde hudceller.

* Bland noen dråper fra hver av hver flaskene, rør sammen og påfør huden, unngå øyenpartiet.

La masken sitte ca 10 minutter. Skyll godt av, gjerne med en svamp/klut.


  For å gi huden en sunn gjennomgang kan du kjøre en runde med Glycolactserien.

Serien består av Rensebarre, Dagkrem og Nattkrem.

*Rensebarren er spesiellt utviklet for å tilfredstille hudens behov under en aha-syre behandling. Tar bort skitt, støv og sminke som ansiktet har båret på hele dagen.

*Dagkremen er en A-vit krem med milde fruktsyrer, inneholder stort spekter av solfilter og er det viktigste produktet i serien for behandlingens del.

*Nattkremen er like viktig for å gi huden det den trenger av fornyende vitalitet, fukt og antioxydanter gjennom en slik behandling.


Dette er veldig milde produkter, men som gjør en kjempejobb for en litt trøtt og grå høst hud.


Har du ikke råd til alt på en gang så kan du dele det.

1 mnd kjøper du Enzymatic Pelling maske, begynner å bruke den og fortsetter å smøre med det du har hjemme.

Andre mnd så kjøper du rensebarre og nattkrem, 3 mnd så kjøper du dagkremen.



Skal du på fjellet i vinter må jeg anbefale kombikrem!

Den er perfekt til hele familien, beskytter både mot kulde og sol, men trenger litt hjelp av extra solbeskyttelse på de mest solrike dagene høyt til fjells.

Barn med røde roser i kinnene på kalde vinterdager er ikke sunt! Det kan være antydning til frostspreng i ytre hudlag. Noe som kan gi fremtredende tynne blodårer i kinnene i voksen alder.

Smør alltid minst en halvtime før ungene sendes ut i kulda   

Vi merker jo godt kulda når vi er ute.. Det blir stivt i kinnene og nesten litt rart å prate.. Men med kombikremen merket jeg fort at jeg ikke ble så stiv i kinnene. Og ungenes hud var mindre rød etter noen timer ute i snøen  

  Kombikremen er den store runde boksen til venstre i bildet.

Ta kontakt om du vil vite noe mer, komme på en jentekveld eller bare bestille, du treffer meg på: cathrine.james@telia.com eller sms +46 703772590.


Jeg er mye i stall og på jobb hvor jeg ikke alltid kan svare i tlf. Så mail og sms er veldig bra  


Av Cathja - 1 november 2012 21:43

  

I dag er starten på en ny del av mitt liv med gamle minner, gode lukter og opplevelser.


Det begynte med...

Vi var 2 uker i Hellas på bilferie sammen med min kusine når Helene (vår datter) var 3 mnd.

En herlig ferie, men Helene fikk bleieutslett siste dagen pga varmen.


Når vi kom hjem ble det verre.. Jeg tok kontakt med helsestasjonen og fikk gode råd, som ikke hjalp..

Jeg var på barselavdelingen på sykehuset og hentet en grønnsvart guffe som visstnok skulle være fantastisk, men som ikke hjalp en dritt..


Jeg var hos legen og fikk en salve som heller ikke hjalp!


Utslettet ble verre, når hun tisset så skrek hun fordi det sved i åpne sår, lindret litt å bade men det varte bare noen minutter så var det like ille.


Men så skjedde ett mirakel   i form av en liten grønn boks!

Smurte og smurte og smurte og nesten 6 timer senere var sårene lukket.

Så fikk jeg en stor rund boks og fortsatte å smøre med den.

Neste dag dro jeg tilbake til helsestasjonen og viste frem den rene, friske babystumpen  

De trodde ikke på meg, men måtte jo innrømme at det var utrolig hvor fort hun ble bra.


Jeg hadde tatt bilder hver dag for å dokumentere for legene hvordan utslettet ble verre og verre, og tok selvsagt bilder når jeg begynte å smøre med de nye preparatene også.

Og med tid og dato stemplet på bildene på kamera så var det jo tydelig hvor fort hun ble bra!


Disse bildene har jeg ikke lenger da det er 14 år siden, men jeg har mange slike solskinnshistorier på lager..


Dattern min ble så fort bra at jeg måtte vite mer! Det ble starten på nesten 10 år med direktesalg av fantastiske produkter, mange nye gode venner, flotte turer og opplevelser


Pga mange ting ble det stopp i noen år, men nå er jeg igang igjen  


Jeg vil bruke denne bloggen til å fortelle om produktene til Dr. Melumad, min egen erfaring og også mange av de tilbakemeldingene jeg fikk gjennom årene..


Første produkt er selvsagt hovedproduktet i hele sortimentet! Basen i alt!

  Aloe vera Barbadensis!

Den lille boksen til høyre er en ren aloe vera gele som jeg bruker til nesten alt.

Begynner jeg å få vondt i halsen så spiser jeg litt,

antydning til bihulebetennelse så sniffer jeg litt.

Åpne sår, brannsår, strålingsbrannskader ved f.eks kreftbehandling, insektstikk, BLEIEUTSLETT, eksem..

You name it!

Nå er jeg forkjøla for første gang på nesten 4 år og jeg fikk takk og lov produktene inn i huset i dag! Har allerede spist noen skjeer   


Det bringer meg til neste produkt:

Aloe vera Juice

Det er flasken i midten.

Den vil jeg nesten påstå at den tar roten til alt vondt  

Ved de fleste eksemplager kommer gjerne årsaken innenfra, etter en stund med juicen merker de fleste en lindring av utslettet utvendig.

Mine barn fikk en liten kork juice hver dag fra de var ca 2 uker gamle. Vi har alltid vært friskere enn de fleste rundt oss. Naboene hadde omgangsyken, vi fikk den aldri.

De fikk influensa, vi ble bare lettere forkjøla.

Nå er barna 11 og 14 og har aldri vært hos lege, aldri fått antibiotika eller penicillin, ikke fordi jeg nekter de, men de har aldri hatt behov  


Juicen inneholder en mengde ulike stoffer som styrker immunforsvaret, retter opp litt ubalanse i systemet og gir bittelitt energi.

Finnes med c-vit, og uten c-vitamin for de som ikke tåler citrus.

Ta en kork om dagen, bar eller i saft eller vann.


Neste produkt som er uunværlig er den store runde boksen:

Kombikrem eller All Purpose Cream som den egentlig heter  


En herlig krem til nesten alt!


Håndkrem, fotkrem, hårkur, dyr med eksem, mennesker med alle typer eksem, kuldekrem til små og store barn, med solbeskyttelse.

Stor økonomisk krukke som varer lenge, eller ikke så lenge om du bruker den til alle disse tingene  

Min datter brukte denne siste gang når hun var 8 år, det er 6 år siden, som hårkur og ansiktskrem. Når jeg sa at vi skulle få kombikrem igjen så jublet hun  Da ble jeg imponert over at hun husket en krem hun brukte for 6 år siden.

Husker dine barn kremen de brukte for 2 år siden.. eller 6 år siden? De gjør jo normalt ikke det..


Min mann er like glad! Han jobber som lastebilmekaniker og er veldig tørr på hendene, dette var hans favorittprodukt og har ikke funnet tilsvarende noe annet sted.. Nå er den på plass på badet igjen  


Det var dagens mimring  

Neste blogging blir om hvordan du også kan få prøve noen av produktene...


 


Presentation


Gammelt ordtak:
Kjært barn har mange navn!
Jeg er:
Kvinne, mamma, rytter, kjøkkensjef, vaskehjelp, snekker, stallhjelp, kone, sykepleier, IT-ansvarlig, hundeklipper, syerske.

Mange roller man skal ha i hverdagen:-)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Velkommen til min gjestebok


Ovido - Quiz & Flashcards