cathja

Alla inlägg den 13 augusti 2012

Av Cathja - 13 augusti 2012 20:37

Er så heldig med ferieværet!

Sola   skinner og helt grei temperatur og er bare i gang med uke nr 2 av 3


Lørdag var det nabofest med veldig trivelige folk og god grillmat:)

Kvelden var kjempekos og alltid gøy å møte nye folk.

Sent ble det også, men med fornuftig mengde alkohol ble faktisk dagern derpå god også  


Min datter, sønn og en venninne benyttet sjansen til å sove i stallen den natta.
På masse spon og høy, med sovepose og godis:)
Hestene ble glade for å få være inne hele natta og holde de med selskap:)

Men sønnen min kom hjem kl 6 på morran, da orka han ikke mer. Hestene lagde så mye lyder så han fikk ikke sove. Stalljentene derimot er vel så vant til lydene at de sov seg gjennom hele natten  


Har hatt nydelig vær i mange dager nå og får gjort masse utesaker.


I går sjekket vi strømgjerdet i den ene hestehagen og fikk klippet og ryddet langs strømtråden hele veien.

I dag gjorde jeg ett forsøk på å bruke ljå langs ytterkant på en annen hestehage.. Og jeg har nå en enorm respekt for gamlekara som ryddet store plasser med ljå i gamle dager.. Fy å slitsomt det var!


Min mann fikk god hjelp av gode naboer og fikk løftet opp alle takstolene på garasjen. Jeg sto bare og så på alle musklene som var i bruk:)
Imorgen blir det vel å legge plast på taket og gjøre klart neste skritt så vi får på taksten før ferien er over.


Nå i kveld er det kveldsbad på Färingen, bare noen minutter å kjøre fra oss. Jeg sitter på fjellet og passer på mens de andre bader:)
Herlige naboer er med og alle koser seg:)


Vi planlegger en ny tur hit om ett par dager. Vi får besøk av gamle venner av ungene og må jo finne på noe når de kommer:)
Så vi har bestillt fint vær, grill og bading på Färingen, og kanskje en tur ut til koster:)


Håper dere andre også har noen fine dager:)

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Gammelt ordtak:
Kjært barn har mange navn!
Jeg er:
Kvinne, mamma, rytter, kjøkkensjef, vaskehjelp, snekker, stallhjelp, kone, sykepleier, IT-ansvarlig, hundeklipper, syerske.

Mange roller man skal ha i hverdagen:-)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<<
Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Velkommen til min gjestebok


Ovido - Quiz & Flashcards