cathja

Direktlänk till inlägg 10 augusti 2012

å så bygger vi så bygger vi og bygger om igjen

Av Cathja - 10 augusti 2012 13:18



Garasje

Vi har alltid ett prosjekt på gang  

Nå er det garasjen som skal opp!

Vi har tegnet den selv og bestilt alle materialer fra Lövängers Bygg. 

Støpt grunn og er nå ferdig med å sette opp alle veggene.

Og det blir stort, en stor garasje + en carport + en bod og plass til sykler og snøskuffer.



Blir nok litt verre når vi begynner med taket, det er vel verste jobben. For veggene var jo enkle, ferdige moduler som bare var å settes på plass og spikres fast.


Jeg har ikke gjort så mye her enda, bare holdt i en veggdel eller 2..

Så dette er gubbens prosjekt!


Men andre prosjekter jeg har gjort er: 


Postkasseveggen for oss og naboene her,det er bygd på frihånd og med billigste sort materialer fra Hälle Såg i Strömstad.

Og så ble det søpplekasseskur til mamma, laget av samme billige materialer, som jeg ikke har noe bilde av.


deretter ble det hytte til sønnen som er laget av kapp og rester fra andre ting, snekret rundt treet uten å skade det, hytta har blitt pyntet på litt etterhvert. Nå er det lagt tregulv innvendig og lagt inn strøm så det går å ha på ett lys utover kvelden.

Vi prater om å bygge på litt snart, ett lite rom til.. Vi får se om det blir igjen noen rester fra garasjebygginga   



   Så har jeg kappa og skrudd mesteparten av terrasen.



Jeg leste ett blad og fikk en idé!

Vi har alltid litt lite penger og må prøve å gjøre ting billigst mulig. Men så drømte jeg om ett utested med tak over.. Så leste jeg en artikkel om ett uterom som var bygget med litt nytt og litt gammelt.

Og da begynte jeg å prate med folk om hva jeg ville gjøre..

Så ringer mammas venninne til meg og sier at hun har mange gamle vinduer som skal kastes, lurer på om jeg kan bruke de?

Så klart jeg kan, vi kobler på hengeren og kjører 15 mil hjem til henne og henter mange vinduer!


Jeg vet ikke hvor mye uterommet har kostet oss, men alle vinduene er gratis, vi har brukt 2 sommere på å kjøpe litt etter litt, både møbler og reisverk samt tak.

Alt er gjort på billigste måte:

Møblene til 60% rabatt på europris i Halden i september, grillen var også 60% på Jysk i Halden i slutten av september.

Reisverk av billigste materialer, taket var det kampanjesalg på OBS og malingen ble solgt billig fordi det var feilblanda.

Lamellgardiner på Jysk var også på kampanje, samme med fleeceteppene.


Filleryer på gulvet fra Återbruket i Strömstad til 40 kr.


Jeg er strålende fornøyd over hva vi har fått gjort billig  



Opp-pussing av gjesterommet er også noe jeg har gjort     Tapet fra Rusta til 49kr og ferdigmalt panel fra OBS, selvsagt till kampanepris!


Jeg forstår ikke hvorfor folk frivillig betaler fullpris for noe, vent litt og planlegg litt så får du det alltid litt billigere ett annet sted!


Nå blir det litt stalljobb framover med maling og klipping av ugress.

Og litt sofaligging innimellom  

Ønsker alle en super dag der ute   Snart kino med ungene på nyoppusede Park bio i Strömstad

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cathja - 27 maj 2013 14:08

Vi eier en hest og har en hest på fór, men det er totalt 5 hester i stallen her.  Og vi er like stolte over alle sammen :-)  Vår Tequlia Rose                Min datter på Gina   Dette er en felle som trekker til seg hestebrems, ett stort...

Av Cathja - 27 maj 2013 11:35

Nagelvård Nail color remover Art.nr. 2600 XEtt bra sätt att ta bort nagellack på! Strips som enkelt och skonsamt tar bort nagellacket. Ingredienser som inte torkar ut naglarna utan lämnar dem friska och starka. Helt luktfri. Innehåller inte aceton....

Av Cathja - 27 maj 2013 11:32

Ögonmakeup 145; Ögonskugga Kompletterande duo-skuggor med silkesaktig formula som håller länge. Art. Nr. 2961 Malta - ljusgrå & mörkgrå, glitterArt. Nr. 2962 Equador - beige & militärgrön Art. Nr. 2963 G...

Av Cathja - 27 maj 2013 11:28

Läpp Lipgloss: 120; Enkel att applicera, har mjukgörande effekt. Innehåller örtextrakter och vax.Art. Nr. 2851 Pamela - OfärgadArt. Nr. 2852 Patricia – Brun, glitterArt. Nr. 2853 Alexis - MörkbrunArt. Nr. 2854 Madonna - LjusrosaArt. Nr. ...

Av Cathja - 27 maj 2013 11:25

Concealer penna Art. Nr. 2929 99;Använd den under ögonen och vid mindre rödhet i ansiktet. Döljer mindre ojämnheter i huden. Concealer 3 in a pot Art. Nr. 2930 199;Tre olika färgnyanser ger dig möjligheten att få det resultat du önskar. Conceale...

Presentation


Gammelt ordtak:
Kjært barn har mange navn!
Jeg er:
Kvinne, mamma, rytter, kjøkkensjef, vaskehjelp, snekker, stallhjelp, kone, sykepleier, IT-ansvarlig, hundeklipper, syerske.

Mange roller man skal ha i hverdagen:-)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<<
Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Velkommen til min gjestebok


Ovido - Quiz & Flashcards